Bienvenue chez Staples

Nouveau chez Staples ? Faites équipe avec nous

pexels-mart-production-7550398 (1)

6 tips om van uw kantoor een fijne én productieve plek te maken

Is uw kantoor zo ingericht dat uw werknemers er efficiënter door kunnen werken? Lees meer over de beste werkruimte-ontwerpen die de productiviteit en betrokkenheid maximaliseren.

Ongeacht de grootte van de ruimte die u beheert, het ontwerp van uw kantoormeubilair kan bepalend zijn voor het geluk en de efficiëntie van uw personeel. Uw doel is om elke functie te ondersteunen, rekening houdend met het feit dat werknemers over het algemeen verschillende werkstijlen, verantwoordelijkheden en werkruimtebehoeften hebben.

Wat vinden medewerkers belangrijk aan hun werkomgeving?

In een recent onderzoek naar de inrichting van werkplekken en productiviteit, loyaliteit en betrokkenheid, gaf 97% van 2.500 werknemers aan dat hun kantoorinrichting afbreuk deed aan hun focus. Bijna de helft van de respondenten zei dat de bestaande kantoormeubelopstelling een grote invloed had op hun productiviteit. Dat kan beter!

Dit staat er op het verlanglijstje van werkend Nederland

- 42% van de werknemers wil een ruimte om zich terug te trekken, met een deur die ze kunnen sluiten als ze zich moeten concentreren
- 72% van de werknemers wil een groene omgeving;
 - 87% wil veel natuurlijk licht;
- 77% vraagt om een werkomgeving met zo min mogelijk omgevingslawaai.

6 tips voor het inrichten van de werkplek of werkomgeving:

Tip 1. Zorg voor een prettige inrichting

Werknemers geven de voorkeur aan een ruimte waar ze zich ook kunnen terugtrekken als ze zich moeten concentreren, vooral als uw werknemers in een open ruimte of kantoortuin werken. Door speciale ruimtes te creëren waar werknemers zich kunnen afzonderen, kunt u hen de kans geven om zich op te laden en productiever te zijn. Dit kan zo eenvoudig zijn als het neerzetten van een paar bureaus in een lege vergaderruimte of het ombouwen van een ongebruikt kantoor tot een stille ruimte. Nu meer en meer mensen op afstand werken, wordt het meer mogelijk om in het huidige kantoor stille ruimten te creëren.

Tip 2. Creëer een groene omgeving

Groen, vooral planten, dragen bij tot de luchtkwaliteit. Maar dat niet alleen. Planten hebben ook een stressverlagend en helend effect. Ze bevorderen het concentratievermogen en daarmee de productiviteit. Groen zorgt voor een ontspannen sfeer en planten absorberen geluid, waardoor de akoestiek verbetert. Dus: Als uw werkomgeving niet midden in het bos of een groene omgeving ligt, haal het groen dan naar binnen!

Tip 3. Laat er licht zijn... en lucht

Een goed geventileerde werkomgeving waar het fris ruikt is wat u en uw medewerkers het liefst willen, toch? Ga voor een ruimte met ramen of deuren die open kunnen. Als u zonneschermen heeft, zorg dan dat het binnen lekker koel blijft. Als er geen raam is, of geen mogelijkheid om het te openen, zorg dan voor een ventilator of airconditioner in het kantoor om voor voldoende koele lucht te zorgen.
Investeren in de juiste verlichting is minstens zo belangrijk als frisse lucht. Licht beïnvloedt onze stemming en ons gedrag. Goede verlichting zorgt daarom voor een betere werksfeer en meer ontspannen werknemers. Natuurlijk licht geniet vaak de voorkeur, maar dat is niet altijd een optie. Bovendien hangt het soort licht dat je gebruikt af van de activiteit die in die ruimte of kamer plaatsvindt.

Tip 4. Ergonomie

Ergonomie is een belangrijk onderdeel van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Daar is een reden voor; hoe comfortabeler de werkhouding van werknemers is, hoe meer zij plezier hebben in hun werk en hun taken productief uitvoeren. De meeste werkgevers en werknemers vinden een veilige, comfortabele en ergonomische werkplek dan ook erg belangrijk. Zowel thuis als op kantoor.
Met slechts een paar aanpassingen kunt u het comfort en het welzijn van uw werknemers in een mum van tijd aanzienlijk verbeteren. Overweeg de aanschaf van een ergonomische bureaustoel met verstelbare rugleuning, armleuningen en zithoogte; en een monitor die op ooghoogte staat. Door uw werkplek ergonomisch in te richten, kunt u het ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid terugdringen en de tevredenheid en productiviteit verhogen.
Extra tip: Lees onze blog met 10 tips voor een ergonomisch lichaamshouding

Tip 5. Houd onrust op afstand

Door het geluidsniveau laag te houden en werknemers een comfortabele werkruimte te bieden, kunt u hen helpen zich meer ontspannen en geconcentreerd te voelen Eén manier om dit te doen is door te investeren in kantoormeubilair van hoge kwaliteit dat helpt het geluid te minimaliseren. U kunt geluidsabsorberende materialen gebruiken, zoals een vloerkleed, gordijnen, wandpanelen of schuim onder de bureaus, om een rustiger omgeving te creëren. Het gebruik van goede headsets kan ook helpen in situaties waarin volledige stilte niet mogelijk is.Lees hier over de voordelen van het gebruik van een headset op kantoor.

Tip 6 Food & break rooms

Als u collegialiteit en creativiteit op het werk wilt bevorderen, is het belangrijk om een aparte lunchruimte te hebben waar werknemers kunnen samenkomen en samen kunnen eten. Dit bevordert niet alleen de hygiëne (niemand wil boven zijn toetsenbord eten!), maar geeft collega's ook de kans om bij te praten en ideeën te brainstormen.
Het creëren van een aangewezen lunchplek - met goede koffie - is een belangrijke stap in het creëren van een positieve werkcultuur.Volgens een recent onderzoek zegt 63% van de werknemers dat het beschikbaar hebben van goede koffie en thee op het werk bijdraagt aan hun werktevredenheid. Dus als u gelukkige, productieve werknemers wilt, zorg dan voor een goede koffiesituatie!

Delen via

Contactez-nous!

Pour le moment, aucun conseiller du service clientèle n'est disponible, mais nous vous rappellerons dès que possible.

Fill in your name and emailadress and one of our agents will get in touch with you as soon as possible.

Merci de nous avoir contactés. L'un de nos conseillers vous contactera dans les plus brefs délais.